A NER kedvenc éttermében ünnepelte Mészáros Lőrinc és Várkonyi Andrea, hogy 35 évre megvannak az autópálya-koncessziók

Nagy napja volt pénteken a közbeszerzésekre optimalizált nagyvállalkozóknak: a magyar állam 35 évre Mészáros Lőrincnek és Szíjj Lászlónak adta a teljes gyorsforgalmi úthálózat kezelését. A nagy izgalmak után Mészáros Lőrinc és Várkonyi Andrea a NER kedvenc éttermében igyekezett csillapítani az étvágyát, ahol a koncessziók kiosztását intéző Rogán Antal éppen három nappal korábban uzsonnázott Orbán Viktorral


Fotó: Németh Dániel/444

A hvg.hu ott lehetett azon a háttérbeszélgetésen, ahol Rogán Antal azt magyarázta, hogy inkább Mészárosoké legyen az autópálya-koncesszió, mint egy külföldié. A nyerteseknek az úthálózat kezelésén felül 317 kilométer új utat építeniük és 265 kilométeren bővíteniük. Mészárosék konzorciuma a koncesszió teljes időtartama alatt rendelkezésre állási díjat kap, ami egy évre egy kilométerre vetítve 95,2 millió forint. 

Így egy kilométer autópálya fenntartásának árából akár négy olyan órát is meg lehet venni, amilyen az ebéd közben Várkonyi Andrea karján ficegett. Az alkalomra Várkonyi egy 2 180 eurós Dior inget és 17 ezer-23,9 ezer euró között mozgó Louis Vuitton táskát választott. 

Várkonyi Andrea Fotó: Németh Dániel/444

A Várkert Bazárnál működő Felix étterem pedig nemcsak a polipsaláta és szarvasgombás burgonyapüré miatt a legjobb választás az ilyen győzelem megünneplésére: a helyet a Matolcsy György által vezetett jegybank alapítványa vette meg, majd prémium kategóriás éttermet alakított ki belőle, ami tavaly Matolcsy Ádám barátjához került. Annyira népszerű a NER fontos emberei között, hogy Gulyás Gergely a kijárási korlátozások alatt is beült oda enni a kormánypárti lapokat tömörítő KESMA vezetőjével, Szánthó Miklóssal és a Megafon Központot vezető Kovács Istvánnal.  

A Magyar Építők beszámolója szerint most azokat az utakat adták koncesszióba, amik nemzetközi tranzitforgalmat bonyolítanak le, de Rogán azt mondta, ha az M5 és M6 autópályák szerződései lejárnak, akkor bővíthető a koncessziós szerződés. A nyertes a THEMIS Magántőkealap vezette konzorcium adta, aminek része még a KONZUM PE Magántőkealap, OPUS BRIDGE Magántőkealap, az OPUS NEW WAY Magántőkealap, a CRONUS Magántőkealap, a VESTA Magántőkealap és a VIA Magántőkealap. Az alvállalkozók között pedig ott vannak Mészáros és Szíjj László cégei is:

  • Duna Aszfalt Út és Mélyépítő Zrt.;
  • EUROUT Mérnöki Tanácsadó Szervező és Kereskedelmi Kft.;
  • FŐBER Nemzetközi Ingatlanfejlesztő és Mérnöki Zrt.;
  • FŐMTERV Mérnöki Tervező Zrt.;
  • Hódmezővásárhelyi Útépitő Kft. (rövidített és rendszeresen használt nevén Hódút Kft., a Duna Csoport tagja);
  • Közgép Építő- és Fémszerkezetgyártó Zrt.;
  • Mészáros és Mészáros Ipari, Kereskedelmi és Szolgáltató Zrt.;
  • RODEN Mérnöki Iroda Kft.;
  • UTIBER Közúti Beruházó Kft.;
  • UNITEF'83 Műszaki Tervező és Fejlesztő Zrt.;
  • VIKÖTI Mérnök Iroda Kft..