Utolsó útjára futott ki a Costa Concordia

2014 július 23., 14:19
Laura Lezza/Getty Images
photo_camera 2012. január 3-án futott sziklának a Costa Concordia. Fedélzetén 3229 utassal és közel ezer fős személyzettel. A hajó jobboldala sérült meg súlyosan, elkezdett süllyedni, majd az oldalára borult és a part felé sodródott. Az utasok közül harminckét ember fulladt a vízbe, két áldozat holtteste még mindig nem került elő. Laura Lezza/Getty Images
Laura Lezza/Getty Images
photo_camera A bírósági tárgyalás még mindig folyamatban van, hogy megállapítsa ki és hogyan hibázott. A baleset után hamar kiderült, hogy a kapitány egy legénységi tagját akarta meglepni, hogy közel hajózik a szigethez. Mikor már megtörtént a baj Francesco Schettino kapitány idő előtt elhagyta a hajót. Laura Lezza/Getty Images
photo_camera A hajó mentése két évig tartott. A Costa Concordián közel 2380 tonna üzemanyag volt, ezt a mennyiséget tíz hónapig szivattyúzták le.
Laura Lezza/Getty Images
photo_camera A Titan Salvage és a Micoperi cég minden idők legdrágább mentési munkálatát hajtotta végre az elmúlt két évben. A végső számla 300 millió dollárra rúghat. Laura Lezza/Getty Images
photo_camera A hajó oldalára hatalmas konténereket kötöttek, ezeket folyamatosan levegővel töltötték meg. Ezzel stabilizálták a Costa Concordia helyzetét.
photo_camera Végül a genovai kikötőbe vontatják a tengerjárót. A út 5-6 napot vesz igénybe, és biztosan ez lesz a Costa Concordia utolsó útja. A kikötőben szétszerelik.
Laura Lezza/Getty Images
photo_camera Laura Lezza/Getty Images

Kommentek

Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.