2012. január 3-án futott sziklának a Costa Concordia. Fedélzetén 3229 utassal és közel ezer fős személyzettel. A hajó jobboldala sérült meg súlyosan, elkezdett süllyedni, majd az oldalára borult és a part felé sodródott. Az utasok közül harminckét ember fulladt a vízbe, két áldozat holtteste még mindig nem került elő. Laura Lezza/Getty ImagesA bírósági tárgyalás még mindig folyamatban van, hogy megállapítsa ki és hogyan hibázott. A baleset után hamar kiderült, hogy a kapitány egy legénységi tagját akarta meglepni, hogy közel hajózik a szigethez. Mikor már megtörtént a baj Francesco Schettino kapitány idő előtt elhagyta a hajót. Laura Lezza/Getty ImagesA hajó mentése két évig tartott. A Costa Concordián közel 2380 tonna üzemanyag volt, ezt a mennyiséget tíz hónapig szivattyúzták le.A Titan Salvage és a Micoperi cég minden idők legdrágább mentési munkálatát hajtotta végre az elmúlt két évben. A végső számla 300 millió dollárra rúghat. Laura Lezza/Getty Images
A hajó oldalára hatalmas konténereket kötöttek, ezeket folyamatosan levegővel töltötték meg. Ezzel stabilizálták a Costa Concordia helyzetét.Végül a genovai kikötőbe vontatják a tengerjárót. A út 5-6 napot vesz igénybe, és biztosan ez lesz a Costa Concordia utolsó útja. A kikötőben szétszerelik.Laura Lezza/Getty Images